FANDOM

7px-Cudzyslow_1.png W głębi iskry wiem, że to nie koniec. To zaledwie nowy początek. Mówiąc wprost kolejna transformacja. 7px-Cudzyslow_2.png

Optimus Prime to Lider Autobotów, nosiciel Matrycy Dowodzenia i ostatni Prime

OpisEdytuj

Optimus Prime jest urodzonym wodzem. Jego umiejętności przywódcze są godne podziwu. W każdej sytuacji zachowuje zimną krew. Jest też w stanie oddać swe życie za drużynę, lub jej jednego członka. Szybko zaprzyjaźnił się z ludźmi. W dodatku Optimus jest pomysłowy, gdyż wymyśla plany akcji, dzięki którym jego drużyna wygrywa, jak i inteligentny, bo on sam był kiedyś historykiem i ma dużo pojęcie o przeszłości jego planety - Cybertronu.

WyglądEdytuj

Optimus jest dość wysokim i dobrze zbudowanym Autobotem. Jego nogi są szare z niebieską osłonką na koła. Jego klatka piersiowa zajmuje głównie szyba. Godne uwagi są naramienniki. Ich budowa wygląda jakby składały się z wielu warstw. Są koloru czerwonego. Od łokci w dół Optimus ma dość masywną masę, która kończy się wraz z delikatnymi dłońmi z podświetlanym minusem. Znamię Autobotów ma na naramiennikach.

Po odbudowie ciała Optimus wydaje się grubszy. Szyba zajmuje mniejszą powierzchnię, a nad nią znajdują się światła. Z tyłu pojawił się Jetpack z wysuwanymi skrzydłami. W naramiennikach znajdują się również światła.

TransformacjaEdytuj

Optimus Prime transformuje się ciężarówkę. Pojazd posiada 6 kół, 2 przednie i 4 tylne. Kołpaki zapełniają całą wolną przestrzeń. Są na nich wyryte gwiazdki. Światła znajdują się obok maski i nad szybą. Pionowe rury wydechowe znajdują się po bokach pojazdu. Insygnia Autobotów znajduje się na masce. Do ciężarówki można doczepić przyczepę z symbolami Autobotów po bokach.

Po odbudowie ciała Optimus zmienia się w prototyp amerykańskiego pojazdu bojowego. Opony stały się teraz stosunkowo duże, a na masce pojawiło się więcej świateł.

BiografiaEdytuj

Pierwsze ŻycieEdytuj

Optimus Prime został stworzony jako ostatni z Trzynastu Prime'ów do walki z Unicronem. Po pokonaniu boga chaosu wraz z rodzeństwem patrzył jak Primus, ich stwórca, staje się jądrem Cybertronu. Kiedy Prime'owie coraz bardziej kłócili się miedzy sobą, Trzynasty był ich mediatorem. Nie angażował się też w żadne pomniejsze konflikty. Gdy sytuacja nabrała na sile po śmierci Solusy Prime, Trzynasty odsunął się całkowicie od życia innych Prime'ów. Po skończonej wojnie postanowił skoczyć do Studni Iskier, by zacząć życie jak normalny Cybertrończyk. Poprosił więc Alpha Triona by ten usunął Primusowi wszystkie wspomnienia dotyczące Optimusa, żeby nie mógł zostać odnaleziony, chyba, że w najbardziej tragicznych okolicznościach.

Nowe ŻycieEdytuj

Optimus Prime Biografy Pic 2.png

Orion Pax i jego mentor Megatronus

Optimus Prime jest teraz Orionem Paxem - Jakońskim Archwistą. Zgłębiając przeszłość Cybertronu bał się zarazem o niedaleką przyszłość z powodu korupcji wyższych ugrupowań i nierównemu traktowaniu innych. Inspirowały go słowa pewnego gladiatora, Megatronusa, który podzielał jego poglądy. Pewnego dnia kiedy Megatron przedstawił swoją wizję przyszłości, Orion Pax przestał widzieć w nim autorytet. Przyszły wódz Decepticonów powiedział bowiem, że każdy bunt należy zwalczać siłą. Orion uważał, że nie przemocą ma się rozwiązywać takie
Optimus Prime Flashback.jpg

Orion Pax jako nowy Prime, Optimus Prime

problemy i wypowiedział się w tej sprawie. Każde jego słowo poruszało iskry każdego członka Najwyższej Rady. Kiedy Megatron założył ugrupowanie "Decepticony"i zaczął niszczyć Cybertron, Orion zaniepokojony poszedł do Primusa, żeby mu ewentualnie pomóc. Rdzeń Cybertronu widząc jego szlachetność dał mu Matrycę Dowodzenia i nadał tytuł Prime'a. Optimus szybko się nauczył walki i zaczął zbierać oddział Autobotów do którego dołączyli m.i.n. Bulkhead. Kiedy szala zwycięstwa zaczęła się niebezpiecznie przesuwać na stronę Conów, Optimus z pomocą Alpha Triona zbudował niezniszczalne opakowanie dla Wszechiskry i wysłał ją w kosmos. Niedługo później wydał rozkaz o ewakuowanie na Ziemię, planetę pełną złóż Energonu. Oczywiście wiadomość zakodował. Tak do niego dołączyli np: Arcee i Cliffjumper.

Sezon 1Edytuj

W odcinku Deus Ex Machina Optimus Prime rozpoznał Źniwarz Energonu na zdjęciu Miko. Później kierował akcją ukradzenia reliktu z muzeum z północnego sektoru budynku. Po nieudanej misji wrócił do bazy i dzięki Mostu Ziemnego zmienił położenie, gdzie miał szukać Starscreama z Źniwiarzem. Po interwencji Ratcheta, Prime z Arcee i Bumblebee ratuje Bulkheada. W odcinku Szybki Metal jest zaniepokojony brakiem Autobotów w bazie. Pyta się więc Rafa i Miko, czy nie wiedzą, gdzie jest reszta. Ci mimo iż początkowo kłamią mówią prawdę Prime'owi, który pojechał z pomocą Botom. Tam ratuja Vinca z rąk Knock Outa, a później żąda od zespołu wyjaśnienia złamania punktu pierwszego regulaminu "Nigdy nie nadużywaj mocy, nawet mocy silnika".

W odcinku Chory Umysł Ratchet poinformował go, że namierzył Nemesisa i statek Botów. Zdeterminowany myślą o uratowaniu Autobotów Optimus z medykiem wybierają do statku protagonistów. Tam przez trzesienia Ziemi, Optimus zostaje zakażony przez Energon, Cybertrońską Zarazą. Kiedy Optimus wraca do bazy jest z nim coraz źle. Na szczęście na końcu odcinka dostaje odtrutkę. W odcinku Megatron w głowie dostaje wiadomość od Agenta Fowlera, że  Decepticony uradły z obserwatorium na Hawajach soczewki by rozmrozić największy lodowiec na Ziemii. Optimus podejmuje interwencje w skutek czego lodowiec zostaje uratowany, a soczewki zniszczone.

W odcinku Breakdown Optimus jest zły na Bulkheada, że ten zgodził się na samotną walkę z wrogiem i jest zmartwiony informacją o porwaniu Breakdowna. Prime chce ratować Cona, by MECH nie miał informacji dotyczącej Cybertrońskiej Biologii, oraz z wiarą, że Breakdown zmieni front walki na Autoboty. Z takimi przekonaniami Optimus, Arcee, Bumblebee i Ratchet ruszają na misję, by odnaleźć Decepticona. Ruszają śladem wycieku Energonu. Tam znajdują wizor optyczny Breakdowna. Medyk próbuje zobaczyć ostatnie rzeczy, które widziało to "oko", ale Silas zmienia przekaz na dwukierunkowy, gdzie informuje o bombie. Wtem dostaje sygnał od Bulkheada, by się spotkali na jego pozycji. Tam zauważa Bota, który pokonuje Sługi, Starscreama i Breakdowna. Później informuje kompana, który uwolnił więźnia, że jego posunięcie było jeszcze mniej rozważne niż to na początku odcinka. W odcinku Zmowa Optimus pojawia się w bazie na końcu odcinka zdziwiony widokiem June Durby.

W odcinku Nadmiar informacji Optimus walczył o Cybertroński Nośnik danych, który zawiera wiedzę starożytnych. Jest zmartwiony, kiedy Cony zdobywają Artefakt, ale w bazie wszyscy się dowiadują, że Bulkhead przechowuje wszystkie dane w głowie. Okazuje się, że w nośniku był wzór na Syntentyczny Energon. Były Wrecker zaczyna pisać jego wzór, jednak medyk odkrywa szokujące znalezisko - Dane zjadają umysł Bulkheada. Powiadamia o tym Prime'a i oboje postanawiają nie martwić tym Miko. Prime postanawia wziąć dane do nośnika, które ma Megatron. Prowokuje z nim spotkanie, jednak Lord Decepticonów po wiadomości Breakdowna i Knock Outa postanawia nie oddawać nośnika. Po zwycięskim starciu z Sługami dowiaduje się, że Miko i Bulk zniknęli z bazy i bez zwłocznie przenosi się do ich pozycji i ratuje byłego Wrckera. W bazie pomaga przy jego rehabilitacji i jest szczęśliwy, że Bulkhead się obudził.

W odcinku Silniejszy, szybszy Optimus Prime goni Breakdowna i Knock Outa mający kostkę Energonu. Jest zdziwiony kiedy Ratchet wszystkich ratuje pod wpływem Syntentycznego Energonu. Panuje w nim również zaniepokojenie, gdyż nikt nie zna jeszcze efektów ubocznych Synenu. Drużyna jedzie na kolejną misję, jednak zamiast Bumblebee biorą Medyka. Ratchet widząc, że to nie żyła Energonu i tak atakuje wydobywców. Prime i reszta zespołu wspomagają go, ale ten porywa i tortuje bezbronnego górnika. Kiedy go gasi pojawia się zły na niego Optimus, Arcee i Bulkhead. Wtedy medyk odłącza się od Zespołu i jedzie walczyć z Megatronem. Prime i zespół wracają do bazy, by go zlokalizować. Niestety Syntentyczny Energon zakłóca sygnał i Autoboty dopiero go odzyskują, gdy Ratchet zostaje poważnie ranny. Wtem pojawia się tam pozostałe Autoboty, które przejmują kopalnie i ratują przyjaciela. Razem wracają do bazy z rannym kompanem.

W odcinku Ten który padnie zobaczył, że stara przepowiednia z Cybertronu się sprawdza. 47 planet ustawia się w lini prostej co ma zwiastować ogromne zło, które pochłonie słabych. Prime martwi się tymi, którzy myślą, że to o nich mowa. Wtem dostaje wiadomość od Agenta Fowlera o ataku na stację wojskową. Skradziona rzecz jest silnikiem do Mostu Kosmicznego. Po ucieczce z pola walki Optimus wraz z Bulkheadem ukrył się na skrzydle Nemesisa, skąd przeszedł do tamtejszej ładowni, gdzie z byłym Wrecker zabezpieczył i zabrał przesyłkę, którą miał dostać Megatron. Później zaczął szukać Megatrona i wyzwał go na starcie. Oczywiście przepełniony egoizmem Lord Decepticonów zgadza się ochoczo. Szybko zaczyna się równa walka, któą wygrywa Megatron przepełniony mocą Mrocznego Energonu.

W odcinkach Ten który powstanie część 1, Ten który powstanie część 2, Ten który powstanie część 3 Optimusa ratuje Bulk, a Autoboty umożliwiają ucieczke. Prime w bazie dyskutuje z resztą zespołu i dochodzi do wniosku, że Unicron jest jądrem Ziemii. Rusza na samotną misję, by zmierzyć się z bogiem chaosem, którą po mimo zniszczeniu wielu pachołków przegrywa. Uratowali go jednak Arcee, Bumblebee, Bulkhead i... Megatron. Wspólnie łączą siły i wybierają się do jądra Ziemii, by zgasić Jednorożca. Tam muszą walczyć z jego antyciałami. Dzięki Megatronowi jednak dowiedział się, że w komorze znajdującej się niedaleko jego pozycji znajduje się Iskra Unicrona. Wchodzą tam nie postrzeżenie dzięki Mrocznemu Energonowi Lorda Decepticonów i dzięki Matrycy Dowodzenia Optimusa udaje się zgasić iskrę Jednorożca. Jednak miało to ogromną cenę - Prime traci pamięc i wraca do dawnej tożsamości - Oriona Paxa. Kiedy był Orionem przyjaźnił się z Megatronem, więc kiedy widzi go obok siebie to daży go zaufaniem i wchodzi z nim do Mostu Ziemnego prowadzącego na Nemesisa.

Sezon 2Edytuj

W odcinkach Orion Pax część 1Orion Pax część 2 i Orion Pax część 3 Optimus z amnezją dostaje rozkaz od Megatrona - rozszyfrowanie Jakońskiej Bazy Danych. Orionowi udaje się
Optimus Prime Biografy Pic 3.jpg

Orion Pax rozszyfrowuje Jakońską Bazę Danych

rozszyfrować 3 pliki, oraz to, że funkcje pierwszego oficera pełni Starscream, a tego Decepticona na statku nie widział. Megatron mu mówi, że Starscream nie żyje. Zdziwił się kiedy zobaczył go na statku podczas kradzieży Energonu. Były Decepticon próbował mu wyjaśnić, że Pax jest Autobotem, ale zdążył tylko użyć zwrotu "Optimus Prime". Ten zwrot wzbudził w Orionie ciekawość przez co znalazł dane dotyczące siebie. Kiedy zrozumiał, że jest Autobotem okazał bunt Megatronowi, ale ten siłą zmusza go do posłuszeństwa. Korzystając z jego nieobecności próbuje przekonać Sługi do przejścia na stronę Botów, ale ci zaczynają go kopać i strzelać w niego. Przypadek sprawił, że Orion zobaczył, że jest uzbrojony i pokonał Cony. Korzystając z Mostu Ziemnego dostał się do Mostu Kosmicznego i rozpoczął walkę z Megatronem. Niestety Lord Deceptikonów go pokonuje i o mało nie zabija, gdyby nie Arcee. Korzystając z momentu Jack Durby wypełnia mocą jego Matrycę Dowodzenia przywracając mu wspomnienia i wiedzę Primów. Wtedy Optimus jest gotowy do walki z wrogiem i umożliwa ucieczkę Autobotów.

W odcinkach Operation: Bumblebee część 1 i Operation: Bumblebee część 2 Optimus Prime wraz z Ratchetem udają się na misję, gdzie Megatron zdobywa Estraktor Iskier. Kiedy Lord Deceptikonów udaje się do Mostu Ziemnego, Bumblebee zabiera mu relikt. W bazie wszyscy się cieszą z zwycięstwa zwiadowcy. Później dowiaduje się, że Bee'emu odebrano Modulator Transformacyjny. Prime zakazuje zwiadowcy wychodzenie bazy i jest wściekły kiedy żółty Autobot łamie jego rozkaz. Później Prime idzie na misje zdobycia Kuźni Solusy Prime. Niestety nie udaje mu się zdobyć reliktu. Razem z Autobotami po misji idą do bazy Mechu po Bumblebee.

W odcinku Loose Cannons za pomocą Mostu Ziemnego dostał się na walkę Wheeljacka i Dreadwinga i wspomógł Wreckera z którym poźniej wraca do bazy. Później odnajduje Wheeljacka i pomaga mu w odnalezieniu Bulkheada. Kiedy odnajdują go uwięzionego z bombą na piersi Prime wie co zrobić. Idzie szukać Dreadwinga, by ten rozbroił przyjaciela. Ten po krótkiej walce i namowie zgadza się na układ. Później wraca do bazy, gdzie otrzymuje przeprosiny od Wreckera. W odcinku Crossfire przygląda się walce Megatrona i Insecticona. Kiedy Lord Deceptikonów wygrywa, Prime i zespół atakuje zwycięzce tej walki. Wtem pojawil się Dreadwing z Sługami. Idzie z Optimusem na układ. Kiedy Megatron został ocalony wydał rozkaz zabicia Autobotów. Te jednak zdążyły uciec i przetransportować do bazy.

W odcinku Nemezis Prime pojechał do kopalni Energonu i zdobył jeden kryształ życiodajnej energii. Później walczy z swoim Nemezis przez co rząd USA wydaje rozkaz do likwidowania każdego Transformersa! Optimus przez co wydał rozkaz podwójnej ostrożności. Kiedy docierają do epicentrum aktywności Nemezisa, klon napada na Prime. Niestety szybko wygrywa z Optimusem, gdyż robot Mechu nie czuje bólu. Dzięki Agentowi Fowlerowi, Prime zniszczył klona i zrzucił go na Silasa. W odcinku Grill Optimus został wezwany przez Fowlera, by przekonał Generała Bryce'a, że Agent odpowiedzialny za Autoboty jest zdrowy przy zmysłach. Po krótkim kontakcie zwrokowym z generałem nieświadomie uratował swoją drużynę od likwidacji przez ludzi.

W odcinku Armada postanowił podjąć walkę z Airachnid i jej Insecticonami. Po wygranej walce z robalami, Optimus Prime wraca do bazy. W odcinku Flying Mind postanowił walczyć z Decepticonami rozstrzygającą bitwę, z użyciem Estraktora Iskier. Dzięki reliktowi wszystkie Decepticony miały zgasnąć. Niestety Megatron zmodernizował statek Mrocznym Energonem, dzięki czemu Nemesis stał się istotą myślącą. Statek postanowił sparaliżować Autoboty w tym Optimusa Prime. Cel statku się udał, a sam Prime (wraz z innymi Autobotami) został przetransportowany do bazy. Pod koniec odcinka paraliż minął.

W odcinku Tunnel Vision Optimus rozdzielił Autoboty na mniejsze oddziały w celu zdobycia większej liczby reliktów. W odcinku Triangulation Optimus dotarł do Antarktydy, gdzie szukał reliktu. Dodał do lodowej góry skąd pochodził sygnał, ale zobaczył, że relikt wydobyto. Kiedy zobaczył Dreadwinga z Decepticonami i pojmanym Starscreamem zaatakował ich. Po zwycięsku starciu odbił jeńca i dzięki niemu dotarł do reliktu. Optimus dotarł na miejsce i dzięki Agentowi Fowlerowi mógł wejść bezpiecznie do bazy.  Niestety Dreadwing przybył na miejsce dzięki śladom Starscreama i Autobot musiał rozpocząć walkę z Pierwszym Oficerem Decepticonów. Starcie przerwał były Decepticon w Ultra Zbroi. Dreadwing i Prime połączyli siły i pogrzebali wspólnego wroga. Później Optimus wrócił do bazy. W odcinku Hurt Optimus Prime toważyszy Bulkheadowi w regeneracji. W odcinku Out of the Past pojawia się w bazie.

W odcinku New Recruit
Legacy-PrimeStarSaber.jpg

Optimus Prime dzierżący Gwiezdne Ostrze

Optimus Prime razem z Autobotami zobaczył zdjecie kapsuły ratunkowej. Postanowił tam z zespołem pójść. Gdy tam doszli zobaczyli pustą kapsułę. Wokoło kapsuły był oddział Deceptikonów, który zaatakował boty. Wszystkich uratował Smokescreen, który wysadził Energon. Po krótkiej rozmowie z przybyszem, Prime oferuje mu gościne w bazie. Tam Prime każe Jakowi oprowadzić gościa. Kiedy Rafael informuje wszystkich o znalezieniu Czerwonego Energonu, Prime każe poinformować Agenta Fowlera o tym i kazać mu zabezpieczyć materiał. Kiedy on, Arcee i Bee przyszli odebrać "przesyłkę" okazało się, że muszą walczyć z Starscream w Ultra Zbroi. Prime przegrał starcie, ale zrzucił Deceptikona z dużej wysokości. Jednak ten na dole zaczął podnosić platformę na której byli bohaterowie i zaczął ją trząść. Smokescreen uratował Prime'a, Dwukołowca i Bumblebee. W odcinku The Human Factor Prime walczy z Demoklesem i Deceptikonami.

W odcinku Legacy Optimus widząc wybryki Smoke'a daje mu ludzkiego partnera: Jacka Durby'ego. Ratchet nałapał sygnał z Jakońskiego Nadajnika, gdzie wysłał czwórkę Autobotów: Prime'a, Bee, Bulka i Arcee. Tam Autoboty błądzą, a gdy docierajądo sygnału, ten się przemieszcza. Wtem wlatuje Rathet z nowiną o znalezieniu Gwiezdnego Ostrza. Wtem Optmus wkracza do akcji, wypatruje miecz na barnej przez Nemezis skale i doskakuje do niej. Widząc to Megatron i Armada powietrzna próbuje go powstrzymać, ale bezskuteczne. Kiedy Prime wyciąga relikt i ląduje na Ziemi wściekły Megatron zrzuca na niego skalę. Optimus Prime wysyła dwie ale czystej energii: jedną, która przepoławia skałę i drugą, która uszkadza silniki statku Deceptikonów.

PojawieniaEdytuj

Sezon 1Edytuj

Sezon 2Edytuj

Sezon 3 - Łowcy BestiiEdytuj

GryEdytuj

Autoboty
Drużyna Prime'a
Optimus Prime | Arcee | Bumblebee | Bulkhead | Ratchet | Wheeljack | Ultra Magnus | Smokescreen | Knock Out
Drużyna Bumblebee
Bumblebee | Drift | Fixit | Grimlock | Jetstorm | Sideswipe | Slipstream | Strongarm | Windblade
Trzynastu Prime'ów
Prima | Vector Prime | Alpha Trion | Solus Prime | Micronus Prime | Alchemist Prime | Nexus Prime | Onyx Prime | Amalgamous Prime | Quintus Prime | Liege Maximo | Megatronus | Trzynasty
Umarli
Cliffjumper | Tailgate | Seaspray
Inni
Jazz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki