FANDOM

50px-Spoiler_Alert.png Ta strona zawiera Spoilery. Oznacza to, że zawarte w niej treści zdradzają informacje fabularne. Czytasz na własne ryzyko!

Micronus Prime to najlepszy przyjaciel Onyxa Prime, a także jeden z oryginalnych Trzynastu Prime'ów.

WyglądEdytuj

Micronus jest Miniconem. Charakteryzuje się ogromna kulą, która otacza jego ciało. Na brzuchu znajduje się kula energii. Klatka piersiowa wydaje się być umięśniona. Nogi pomimo iż są cienkie i długie mają solidną budowę.

W Transformers: Robots in Disguise nogi Micronusa są grubsze. Otaczająca go kula zniknęła, a naramienniki stały się większe.

Charakter Edytuj

Micronus pełni rolę sumienia i centrum moralnego Trzynastu. Mimo że jest najmniejszym członkiem tej grupy, posiada nieograniczone pokłady energii i potężny umysł, pozwalający mu przewidzieć poczynania swoich braci i sióstr, zanim jeszcze sami o nich zdecydują.

Niewinna natura Micronusa może przeczyć jego silnemu poczuciu etyczne; choć bierze on swoją rolę bardzo poważnie, podchodzi do swoich obowiązków z lekką Iskrą i łagodnością. Unikał najbardziej surowych i poważnych z Trzynastu na rzecz Onyxa, którego uważał za najbliższego przyjaciela, a jego twórcza energia zainspirowała go również do nawiązania przyjaźni z Solus Prime i Nexusem Prime. Rodzeństwo Micronusa zawsze doceniało jego obecność – mógł on przekazać część swej energii na nich używając Kamienia Chimery. Przekazał pewną wersję tej zdolności na swoich potomków, Minicony.

BiografiaEdytuj

The Covenant of Primus Edytuj

Micronus Prime był piątym z Trzynastu Prime’ów stworzonym do walki z Unicronem. Gdy Trzynastu zaczęło planowanie przyszłej walki z Niszczycielem, Micronus dołączył do rosnącej frakcji strategów: Alpha Triona, Quintusa Prime i Liege Maximo. Pracowali oni również razem z Solus Prime nad stworzeniem superkomputera zdolnego do symulacji wszystkich możliwych ruchów Unicrona podczas walki, prekursora Vectora Sigmy. Ich wczesne walki z symulowaną kopią Unicrona poszły źle, chociaż Micronus i Megatronus byli pewni, że Unicron uważał się za zbyt potężnego, aby stworzyć podobną do nich grupę "Mrocznych Prime’ów".

Micronus pomagał także Solus w jej kuźni nad budową potrzebnych do walki broni. Wykorzystując swoje własne umiejętności, mógł zwiększać siłę jej uderzeń, pozwalając na tworzenie potężnych narzędzi i broni. Wśród nich była jego własny artefakt, Kamień Chimery. Gdy Solus pracowała z innymi Prime’ami, Micronus zaprzyjaźnił się z Onyxem Prime, a wkrótce ta dwójka stała się nierozłączna.

Czas w końcu nadszedł do podjęcia walki z Unicronem. Micronus pracował jako sabotażysta, chcąc sparaliżować i odciągnąć Unicrona podczas gdy wojownicy mieli go atakować. Siedzący na ramieniu Quintusa, Micronus wziął udział w wielkiej bitwie przeciwko Unicronowi, odciągając rakiety naprowadzane Energonem, które Unicron wystrzeliwał poprzez wyrzucanie porcji własnej energii. Z Primą i Solus na przedzie, Trzynastu zdołało wywalczyć sobie drogę do wnętrza Unicron za pomocą portali Vectora Prime. Mroczny Energon Unicrona w odwecie zaatakował ich falą koszmarnych wizji, które niemal przytłoczyły ich próby wyłączenia go. Tylko uspokajające słowa Optimusa Prime zainspirowały ich do wytrwania w misji, a Micronus nawet zażartował, że tak długo, jak są razem, piekło nie jest takim złym miejscem. Trzynastu ostatecznie zatriumfowało nad Unicronem, jednak nie wiedzieli, że bliski kontakt z Mrocznym Energonem na zawsze wzmocnił niektóre, mroczniejsze cechy ich charakterów.

W epoce, która nastąpiła, Trzynastu Prime’ów zaczęło budować osadę dla siebie, dzieląc się na grupy o podobnych poglądach, niektóre koncentrując się na pracy, inne dyskutując o prawie i filozofii. Micronus pracował z Megatronusem, Nexusem i Liege Maximo nad rafinerią Energonu. Jednak Micronus, wraz z Onyxem Prime, Solus Prime i Nexusem Prime, nigdy nie należał długo do jednej grupy; postrzegali innych Prime’ów jako zbyt poważnych i bez pomysłu, irytowały ich też niektóre z ostrzejszych przepisów narzuconych przez Primę. Gdy Megatronus i Solus Prime rozwinęli romantyczne uczucia wobec siebie, Micronus cieszył się z ich związku. Mimo to napięcia pomiędzy grupami nadal rosły, by ostatecznie wybuchnąć gdy Prima dowiedział się o "farmie" robotycznych bestii Liege Maximo i Quintus Prime skonstruowali. Odbyło się głosowanie decydujące o przyszłości gospodarstwa; Micronus głosował przeciwko kontynuacji projektu.

Niedługo potem, Micronus i Onyx byli pierwszymi, którzy odkryli śmierć Solus Prime. Micronus miał złamane serce po stracie siostry, i prawie dał się ponieść wściekłości, gdy zdał sobie sprawę, że Megatronus stał za zabójstwem. Micronus towarzyszył sześciu z żyjących Prime’ów i dzięki zdolnościom Vectora Prime wytropili Megatronusa. Micronus, wciąż niepocieszony, nie chciał uwierzyć w historię Megatronusa. Trzynastu skonfrontowało Liege Maximo, którego Megatronus oskarżył o zorganizowanie całego spisku. Złość i żal w końcu przechyliły czarę, i podczas gdy bestie Maximo wpadły w amok, dwunastu Cybertrończyków walczyło ze sobą w ślepej wściekłości.

Micronus wyszedł z sytuacji cało, choć Liege Maximo został rozerwany na kawałki przez Requiem Blaster, a Onyx Prime został śmiertelnie ranny. Gdy pozostałych Trzynastu uspokoiło się, zabrali się za opatrzenie rannych. Niedługo potem, Micronus i inni ocaleli pochowali szczątki Liege Maximo w grobowcu na Cybertronie i wybudowali pomnik Solus Prime w głębokiej przestrzeni kosmicznej.

Micronus próbował pocieszyć umierającego Onyxa; dwójka zwołała spotkanie wszystkich ocalałych Prime’ów. Zdecydowali ostatecznie, że stworzą nową generację Cybertrończyków wykorzystując moc Potrójnej Maski Onyxa wewnątrz Studni Iskier, a Trzynastu Prime’ów wycofają się z aktywnego działania. W ostatniej chwili Micronus postanowił towarzyszyć Onyxowi w jego ostatniej podróży do Studni. Wspólnie z Trzynastym aktywowali Studnię Iskier i mogła ona zacząć produkować nowe życie.

Transformers:Robots in Disguise Edytuj

Okazuje się, że Micronus Prime przeniósł się do Królestwa Prime'ów, gdzie z polecenia Vectora Prime tymczasowo pełnił rolę mentora i przewodnika duchowego dla Optimusa, najmłodszego członka Trzynastu Prime’ów w przygotowaniu do walki z Upadłym. Micronus wolał, aby jego młodszy brat uczył się metodą prób i błędów, czasem udając kompletną ignorancję wobec psychicznego i fizycznego obciążenia, jakie jego trening nakłada. (Nic nie widze i Battlegrounds część 1) W rzeczywistości jednak, Micronus troszczy się głęboko o wszystko, co żyje, czy to Cybertrończyk, czy inna żywa istota.

Niestety, czas Optimusa na powrót na Ziemię przyszedł przed ukończeniem treningu. Micronus zabrał go na spotkanie z innymi Prime’ami. Gdy Optimus przekonał ich, Micronus i reszta Prime’ów przekazała mu część swojej mocy i wysłali go na Ziemię, ulepszając jego ciało. (Battlegrounds część 1)

Po bitwie z Megatronusem, Micronus pojawił się na Ziemi i zabrał z powrotem moc, którą obdarzył Optimusa. Choć to pozostawiło Optimusa w stanie osłabienia, Micronus zeskanował go i powiedział, że wkrótce odzyska siły. (Overload na scenie)

PojawieniaEdytuj

Książki Edytuj

Robots in DisguiseEdytuj

Autoboty
Drużyna Prime'a
Optimus Prime | Arcee | Bumblebee | Bulkhead | Ratchet | Wheeljack | Ultra Magnus | Smokescreen | Knock Out
Drużyna Bumblebee
Bumblebee | Drift | Fixit | Grimlock | Jetstorm | Sideswipe | Slipstream | Strongarm | Windblade
Trzynastu Prime'ów
Prima | Vector Prime | Alpha Trion | Solus Prime | Micronus Prime | Alchemist Prime | Nexus Prime | Onyx Prime | Amalgamous Prime | Quintus Prime | Liege Maximo | Megatronus | Trzynasty
Umarli
Cliffjumper | Tailgate | Seaspray
Inni
Jazz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki