Fandom

Transformers Prime Wiki

Alpha Trion

82strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
50px-Spoiler_Alert.png Ta strona zawiera Spoilery. Oznacza to, że zawarte w niej treści zdradzają informacje fabularne. Czytasz na własne ryzyko!

Przed wybuchem wojny o Cybertron, Alpha Trion był "Archiwistą Iaconu", zarządcą Hali Historii, miejsca, gdzie wszystkie informacje na temat historii Cybertronu zostały zapisane, zamknięte ... i szybko zapomniane. Była to pozycja, którą nadał mu Sentinel Prime by Alpha Trion był zapomniany jako relikt przeszłości ... ale w starym Autobocie było coś więcej niż zdawało się na pierwszy rzut oka.

Alpha Trion był w rzeczywistości trzecim członkiem pierwszych Trzynastu Prime'ów i tajemniczym, zapomnianym opiekunem dwóch potężnych artefaktów: proroczego Covenantu Primusa i naginającego rzeczywistość Pióra.

Wygląd Edytuj

Alpha Trion jako jeden z niewielu Prime'ów posiada pelerynę, a jego długa, metalowa broda nadaje mu wygląd miłego staruszka. Rogi na jego głowie tworzą coś w rodzaju korony, a jego naramienniki mają dość wyrównany, prostokątny kształt. W dolnej części jego torsu znajduje się złocona kula. Jego łokcie są krótkie, gładkie i lekko zaostrzone.

Charakter Edytuj

Obdarowany doświadczeniem i mądrością zebranymi przez wieki, jak również częściową wiedzą o przyszłości dzięki Covenantowi oraz bezpośrednim połączeniem z iskrą Primusa, Alpha Trion widziany jest jako spokojny, cierpliwy i niewzruszony myśliciel, nawet w najbardziej tragicznych sytuacjach. Nie pozbawiony jest jednak poczucia humoru.

Biografia Edytuj

The Covenant of Primus Edytuj

Alpha Trion był trzecim spośród Prime’ów stworzonym przez Primusa w celu pokonania Unicrona. Wkrótce grupa nowonarodzonych Prime’ów zaczęła eksperymentować ze swoimi mocami i artefaktami, tworząc strategie w nadchodzącym konflikcie z Niszczycielem. Alpha Trion wolał planować niż bezpośrednio walczyć, trenował więc razem z Quintusem Prime, Liege Maximo i Micronusem Prime. Wreszcie walka nadeszła, a Trzynastu Prime’ów ostatecznie zatriumfowało nad Unicronem z pomocą wielu artefaktów, które stworzyła Solus Prime, chociaż kontakt z Anty-iskrą Unicrona sprawił, że wszyscy Prime’owie, także Alpha Trion, zostali nieodwracalnie skażeni odrobiną ciemności.

Po pokonaniu Unicrona, Trzynastu rozpoczęło odbudowę Cybertronu, każdy skupiając się na swoich własnych sprawach. Trion współpracował z Primą i Vectorem Prime w tworzeniu rządu i prawa dla późniejszych cywilizacji. Trion był zaskoczony, gdy dowiedział się o romantycznym związku między Megatronusem i Solus Prime, jednak nic nie powiedział w tej sprawie.

Alpha Trion później badał nieetyczne eksperymenty Quintusa Prime, który zaangażował się w stworzenie i organizowanie walk między specjalnie skonstruowanymi robotycznymi bestiami ukrytymi w jaskiniach pod Cybertronem.

Manipulacje Liege Maximo doprowadziły do ​​przypadkowego zabójstwa Solus Prime przez Megatronusa, choć nawet sam Maximo obwiniał Megatronusa o manipulacje. Bitwa wybuchła między żyjącymi Premie’ami, a w rezultacie wszyscy wpadli do jaskiń pod Cybertronem, tymczasowo powodując utratę przytomności u Alpha Triona.

Gdy Trion ocknął się, spostrzegł, że Liege Maximo został rozerwany na kawałki przez Requiem Blaster, a Onyx Prime został ciężko zraniony przez bestie Quintusa. Po wybudowaniu grobowca Solus Prime, Megatronus odszedł w przestrzeń kosmiczną, zmianiając imię na "Upadły".

Później Onyx, Micronus i Trzynasty skoczyli do Studni Iskier i aktywowali ją, dając początek nowej generacji Cybertrończyków. Alpha Trion i jego najbliższy przyjaciel, Alchemist Prime wycofał się z roli liderów, ale subtelnie poprowadzili postęp nowej rasy. Jednym z robotów, które wyszły ze Studni, był Orion Pax, odrodzony Trzynasty Prime, który pozwolił się odrodzić, tak aby lepiej zrozumieć nową cywilizację Transformersów. Alpha Trion zadbał o to, aby być na bierząco z postępami Oriona w nowym życiu.

Po Wielkim Katakliźmie i założeniu Iaconu, Trion osiedlił się tam i założył Halę Historii. Kiedy pierwsi Quintessoni przybyli na planetę i dali Cybertrończykom "dar" transformacji, do tej pory utrzymywany w tajemnicy przez Alpha Triona z polecenia Primy, poprzez reaktywację uśpionych T-cogs, Alpha Trion ze smutkiem zauważył, że nawet on dał się przez chwilę zwieść fałszywym obietnicom Quintessonów.

U końca Złotej Ery, Sentinel Prime rozpoczął proces dzielenia Cybertrończyków na kasty, odsuwając całkowicie Alpha Triona od rządu. Trion poszukiwał rady u Vectora Sigma, superkomputera, chcąc uzyskać dostęp do Matrycy Dowodzenia i ożywić wchodzące w zastój społeczeństwo. Vector Sigma odmówił mu dostępu do artefaktu, ale zapewnił go, że czas wkrótce przyjdzie czas na jego pojawienie się. Zamiast tego, komputer dał mu odznakę Vectora Prime, która w kontakcie z Covenantem i Piórem odsłoniła fragment wzywający do przebudzenia nowego Prime’a. Alpha Trion zdawał sobie sprawę, że Orion potrzebuje równego mu przeciwnika, który mógłby zainspirować archiwistę i prawdopodobnie pobudzić jego pamięć.

Czekając, Alpha Trion zaszył się w Hali Historii, a ostatecznie stał się odludkiem. Zajmował się monitorowaniem transmisji z całej planety i coraz bardziej interesował się wyczynami gladiatora o nazwie D-16, który niedawno nadał sobie pseudonim "Megatronus". Zachęcony przez Alpha Triona, Orion Pax i Megatronus zaprzyjaźnili się, stając się partnerami w bitwach intelektualnych. Trion miał nadzieję, że ta przyjaźń doprowadzi do wypełnienia proroctwa, a także idealizm Oriona mógłby przyhamować agresywne popędy Megatronusa. Na spotkaniu Rady, potajemnie zorganizowanym przez Alpha Triona, Najwyższa Rada nadała Orionowi nowe imię, Optimus Prime. Niestety, zazdrość i niezdolność Megatrona do dzielenia władzy doprowadziły do ​​pierwszych strzałów Wielkiej Wojny.

Alpha Trion pozostał świadom postępu Optimusa na Ziemi i ostatecznie spisał wiele jego przygód w Covenancie.

W pewnym momencie po odrodzeniu Cybertronu, Alpha Trion przekazał zmienioną kopię Cuvenantu na Ziemię, by ludzie mogli dowiedzieć się więcej o swoich galaktycznych sąsiadach. 

Transformers: Nowele Edytuj

Alpha Trion został poinformowany przez Oriona Paxa o Kaońskim gladiatorze o nazwie Megatronus i słuchał nagrania jego negatywnych wypowiedzi na temat systemu kastowego. Alpha Trion przyznał, że tyrady Megatronusa były owocem społeczeństwa, które zniechęca do ambicji.

Gdy terroryści zaczęli bombardować Cybertron, ten sam gladiator - którego nazwa została skrócona do Megatron - oraz Orion przemawiali  wspólnie, zaprzeczając, iż Megatron był zaangażowany w te wydarzenia. Gdy Alpha Trion zapytał Oriona, dlaczego ufał Megatronowi, ten odpowiedział, że czuł iż Megatron przyznałby się do ataku, gdyby za nimi stał. Intuicja i empatia Oriona dla Cybertrończyków z niższych klas Kaonu zdumiała Alpha Triona, i stary Autobot zastanawiał się, czy Orion mógł być Prime’m zapowiedzianym w Covenancie: tym, który uratuje Cybertron od wojny domowej. Gdy Sentinel Prime został porwany, Orion poprosił Alpha Triona o zorganizowanie spotkania z Najwyższą Radą. Alpha Trion zgodził się, przekazując także swoje przekonania na temat Oriona Radzie. To właśnie na tym spotkaniu Halogen nazwał Oriona Optimusem Prime: akt, który ​​rozgniewał Megatrona i rozerwał planetę na dwie przeciwne frakcje.

Alpha Trion zapisał wydarzenia wojny w Covenancie. Utrzymywał nadal Halę Historii z resztkami załogi. Optimus odwiedził go po zwycięstwie w Kalis z pytaniem, czy mogliby wygrać wojnę. Alpha Trion odpowiedział, że tylko istota, która zna przyszłość, może odpowiedzieć na to pytanie. Wtedy też zdradził Optimusowi, że to on zasugerował Najwyższej Radzie, by mianowali go Prime’m.

Kiedy Megatron odkrył istnienie Mrocznego Energonu na Stacji Trypticon, Alpha Trion wyczuł, co się stało i opowiedział Autobotom o istotnieniu Unicrona, zdradzając informacje, które usunął z Sieci Danych o roli Stacji Trypticon, gdyż uważał, że ich znajomość była zbyt niebezpieczna. Następnie Alpha Trion dał rady Optimusowi, gdy ten wyruszał do Kaonu ratować Sentinela Prime.

Po powrocie z wyprawy do jądra Cybertronu, Optimus zaczął budowę Arki. Zapytał Alpha Triona, czy to zadziała, ale Archiwista odpowiedział, że gdyby tak się nie stało, Autoboty umarłyby na Cybertronie. Od tego czasu, pomimo próśb Optimusa, odmówił swoich dziennych porcji Energonu, jak również miejsca na Arce, wyjaśniając, że planeta nie pozwoli mu umrzeć. Powiedział Autobotom o działającym ostatnim Moście Kosmicznym. Alpha Trion nadzorował budowę Arki wewnątrz Studni Iskier gdy Optimus odwrócił uwagę Megatrona fałszywym statkiem Eight Track. Z ukończeniem budowy gigantycznego statku, Alpha Trion powtórzył, że nie opuści Cybertronu, twierdząc, że Vector Sigma utrzyma go przy życiu. Gdy Optimus wchodził na pokład Arki, zdał sobie sprawę, jego przyjaciel i mentor był jednym z pierwszych Trzynastu. [[[Transformers Exodus|Exodus]]]

W późniejszym czasie Alpha Trion pozostał w Hali Historii po tym, jak została przejęta przez Shockwave’a, nadal pełniąc obowiązki Archiwisty i otrzymując regularne raporty od Ultra Magnusa i jego Wreckerów. Trion zastanawiał się też nad sugestią Wheeljacka aby ponownie opanować technologię Mostów Kosmicznych w celu wysłania Autobota na Arkę i dowiedzieć się, jak misja odnalezienia Wszechiskry przebiegała.

Podczas gdy plan Wheeljacka został wprawiony w ruch, Alpha Trion został zmuszony do radzenia sobie z coraz bardziej bezczelnym Shockwave’m, który zaczął pojawiać się w Hali bez wiedzy ochrony. Decepticon próbował zastraszyć Triona, nazywając go międzi innymi zdrajcą, jednak szybka riposta Autobota, że nie jest on zdrajcą, ale wrogiem Shockwave’a, zamknęła Decepticonowi buzię na jakiś czas.

Niedługo później, gdy z powodzeniem wysłano ochotnika imieniem Chaindrive przez Most Kosmiczny w kierunku sygnału Matrycy, Alpha Trion został oficjalnie "złapany" przez Shockwave’a i osadzony w areszcie domowym w swej kwaterze w Hali Historii. Alpha Trion przekonał Shockwave’a aby ten zostawił mu Pióro i Covenant, aby mógł kontynuować zapis historii. Covenant objawił mu, że Nexus Prime oraz Vector Prime pojawili się w strumieniu historii, choćby na krótko. Alpha Trion na razie się tym zadowolił. [[[Transformers Exiles|Exiles]]]

Poczas gdy kontrola Shockwave’a nad Iaconem zwiększała się, Alpha Trion spędzał coraz więcej czasu analizując Covenant. Przewidział, kiedy Shockwave weźmie go w celach doświadczalnych i odpowiednio zabezpieczył blokadą kluczowe informacje, które posiadał. Gdy rzeczywiście Shockwave i rój Insecticonów przybył po niego, Trion dobrowolnie oddał się w ich ręce.

Shockwave zabrał go do swojej najnowszej wieży zbudowanej w centrum Iaconu. Decepticon przechwalał się, że udało mu się zinterpretować fragment Covenantu i planował uzyskać dostęp do mocy superkomputera Vectora Sigmy i stworzyć nową wersję Matrycy dla Decepticonów. Shockwave próbował zdobyć dostęp do komputera poprzez Alpha Triona zanim zorientował się, że Autobot ukrył kody głęboko w jego procesorze. Shockwave zastosował wtedy plan B, pompując Mroczny Energon do komputera. Trion wiedział, że nieprzemyślane eksperymenty Shockwave’a zaalarmują Quintessonów o istnieniu Vectora Sigmy, ale jego ostrzeżenia nie wpłynęły nijak na Shockwave’a.

Nieprzytomny Alpha Trion został ostatecznie uratowany przez Ultra Magnusa i innych Wreckerów. Udało mu się odzyskać przytomność na tyle długo, aby ostrzec ich przed zbliżającą się inwazją Quintessonów. Później przekonał Wreckerów, aby udali się do Hali Historii; Archiwista planował wysadzić budowlę, dzięki czemu Quintessoni nie mogliby użyć zgromadzonej tam wiedzy przeciw Cybertrończykom. Jego plan został udaremniony przez Tyrannicona, który zniszczył detonator Alpha Triona. Zanim jednak Tyrannicon zabił go, Sharkticony odwróciły się od swojego przywódcy i zaatakowały go, dając Alpha Trionowi oraz Wreckerom możliwość ucieczki.

Gdy groźba inwazji Quintessonów minęła, Alpha Trion wznowił studia Covenantu, zastanawiając się od czasu do czasu, kiedy Optimus i jego załoga przybędą na małą, organiczną planetę, gdzie wysłał wiele artefaktów. [[[Transformers Retribution|Retribution]]]

Transformers:Prime Edytuj

Alpha Trion był mentorem Oriona Pax i był tym, który zwrócił się do Najwyższej Rady by nadać mu tytuł "Prime". W ostatnich dniach wojny o Cybertron Smokescreen został przydzielony jako ochroniarz Alpha Triona, który stał się wielkim mentorem i prawdziwym przyjacielem dla młodego żołnierza. Alpha Trion zaufał również Smokescreen’owi na tyle, by powiedzieć mu o swoim udziale w zrobieniu Oriona Prime’m. [[[New Recruit]]] Gdy większość Transformersów opuściła Cybertron, Trion pozostał na planecie z garstką innych Autobotów, w tym Wreckerami i Dinobotami i razem kontynuowali walkę z ostatkami sił Decepticonów.

Aby utrzymać różne artefakty z dala od rąk Decepticonów, Alpha Trion rozpoczął wysyłanie ich poza planetę w kapsułach. Wiele z tych artefaktów wysłał na Ziemię, ponieważ Covenant Primusa przepowiedział, że właśnie tam rozpocznie się finałowy rozdział w wojnie przeciwko Decepticonom, a Alpha Trion chciał mieć pewność, że te ważne artefakty dostaną się w ręce Optimusa. Wewnątrz Gwiezdnego Ostrza Alpha Trion ukrył wiadomość dla Optimusa, w której wyjaśnił, czemu tak wiele artefaktów znalazło się na Ziemi i znaczenie wysłanych broni. [[[Alpha/Omega]]] Wyjawił również tajną lokalizację Omega Lock. [[[Regeneration]]] Jednak kiedy Alpha Trion wysyłał ostatni Klucz Omega, potrzebny do aktywacji Omega Locka, było już za późno, aby użyć kapsuły. Zdesperowany, oszołomił Smokescreen’a na tyle długo, by ukryć Klucz wewnątrz rekruta, zapewniając tym samym bezpieczeństwo artefaktowi. [[[Inside Job]]] Alpha Trion był także w posiadaniu bazy danych lokalizacji artefaktów, którą bardzo dobrze zaszyfrował, czyniąc ją bezużyteczną dla hakerów Decepticonów, nawet takich jak Soundwave. [[[Orion Pax część 1]]]

Alpha Trion pozostał w Hali Historii kiedy została ona zaatakowana. Wierzy się, iż w pewnym momencie czasu zginął. [[[Rebellion]]]

Gdy Optimus umierał w jaskinii, w której Smokescreen ukrył Prime’a, miał wizję, w której Alpha Trion przywoływał go do połączenia się z Wszechiskrą. Choć Trion zapewnił go, że Matryca Dowodzenia wybierze nowego Prime, Optimus zawahał się i został przywrócony do życia dzięki Smokescreenowi i Kuźni Solus Prime. [[[Rebellion]]]

Transformers: Robots in Disguise Edytuj

Alpha Trion był widziany jako jeden z Prime’ów, którzy ukazali się Optimusowi gdy miał być on wysłany na Ziemię do walki z Megatronusem. [[[Battleground część 1]]]

Pojawienia Edytuj

Książki Edytuj

Transformers: Prime Edytuj

Transformers: Robots in Disguise Edytuj

Autoboty
Drużyna Prime'a
Optimus Prime | Arcee | Bumblebee | Bulkhead | Ratchet | Wheeljack | Ultra Magnus | Smokescreen | Knock Out
Drużyna Bumblebee
Bumblebee | Drift | Fixit | Grimlock | Jetstorm | Sideswipe | Slipstream | Strongarm | Windblade
Trzynastu Prime'ów
Prima | Vector Prime | Alpha Trion | Solus Prime | Micronus Prime | Alchemist Prime | Nexus Prime | Onyx Prime | Amalgamous Prime | Quintus Prime | Liege Maximo | Megatronus | Trzynasty
Umarli
Cliffjumper | Tailgate | Seaspray
Inni
Jazz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki